söndag 2 augusti 2009

"Kött är mord!"


Så lät det när jag flyttade upp till Umeå hösten -95, blev vegan och demonstrerade mot köttindustrin - idag har jag Läcköskinka i kylskåpet... för första gången på 15 år... Har precis ätit några skivor på kvällsmackan, och det var faktiskt ljuvligt gott!

Oj, jag hade ju tänkt skriva typ världens längsta inlägg, men jag är så trött att ögonen känns helt grusiga. Köpte en flaska Mivitotal förut, så jag hoppas att den vitaminkuren kan göra mig lite piggare...
Nu tror jag faktiskt att jag ska ta med mig Expressens Söndagsbilaga upp till sovrummet och gå och lägga mig - imorgon ringer väckarklockan kl 05.00... Blä!
Och M börjar jobba efter 3 veckors semester - om han inte blir sämre, såklart. Just nu ligger han i soffan och har typ frossa plus att han har gått runt och mått illa hela dagen och knaprat Ipren.

Jag har lyckats hålla mig till mina points idag med, och dagen har sett ut så här (5632 steg):

Frukost: 2 dl miniyoggi med färska hallon och jordgubbar, 1 minibaguette med Lätt & lagom, en ostskiva och skivad tomat, kaffe (5p)
Mellanmål: 1/2 kruskabulle med Lätta och 2 skivor rökt skinka (2p)
Lunch: fullkornsspagetti och "kyckling"-gryta, 1/2 avokado (8p)
Mellanmål: 2 äpplen, kaffe
Kväll: 2 Polarkraft extrem med Lätt & lagom, 4 skivor Läcköskinka, vattenmelon (4p)
Övrigt: 5 dl popcorn, Cola zero (1p)


Inga kommentarer: