tisdag 18 augusti 2009

Surtant!


Så här kommer jag gå runt på jobbet imorgon om jag inte tar mig själv i kragen. Alltså, jag kommer på mig själv flera gånger per dag med att tänka onda tankar och fundera ut hur jag ska ta upp det här med cheferna imorgon.
Jag är fortfarande så jävla irriterad!
Och jag märker direkt hur det påverkar mitt ätstörda beteende; jag har en förpackning med chokladbollar i kylen och jag har gått och sneglat dit flera gånger nu sedan jag kom hem från stan. Givetvis kommer jag inte att äta någon, men det är ju skumt att det kan påverka en så mycket...

Så här såg min dag ut igår (17 points):

Frukost: 1 tunnbrödrulle med skinka och tomat, 2 dl miniyoggi och en kopp kaffe (4,5p)
Mellanmål: 2 nektariner
Lunch: 2 skivor lingonlimpa med Lätta och skinka, en kopp kaffe (4p)
Mellanmål: Alvas nybakta bröd med Lätt och lagom (2p)
Kväll: 1 dl potatisgratäng, 2 quornfiléer, gröna bönor, Cola zero (6,5p)

Så här har dagen sett ut idag (19p):

Frukost: 1 tunnbrödrulle med skinka, 2 dl miniyoggi, en kopp kaffe (4,5p)
Lunch: sallad med balsamvinäger, minimorötter, Cola zero (McDonalds) och en kopp kaffe (0,5p)
Mellanmål: 1 polarkraft extrem med Lätt och lagom och skinka, en nektarin (2p)
Middag: 1,5 dl kokt jasminris, wokgrönsaker/wokstrimlor i "grädd"-sås (5p)
Kväll: en påse micropopcorn (5,5p), 2 nektariner och 3 msk vaniljvisp (1,5p)

1 kommentar:

Helen sa...

har läst ditt inlägg å jag förstår att du är skitarg.. hoppas det går bra att prata med dina chefer om det här å att dom förstår.. du har ju bara bra argument att komma med.. hoppas det går bra.. jag håller tummarna.. å du jag mår bättre idag.. det har gått bra och hoppas det håller i sig..
du har kämpat bra med din mat som vanligt.. bra jobbat.. kram kram kram