onsdag 5 augusti 2009

Fick en present av M...

... en bok om marknadsföring i butik.
Först blev jag lite ställd, för jag trodde att det skulle vara en bok om att gå ner i vikt eller om att hitta glädjen i livet typ, men ju mer jag tänker på det desto gladare blir jag av att jag fick den.
Även om jag inte jobbar med exponering av varor i butiken så är jag ju ändå marknadsansvarig, och det är ju faktiskt skitintressant att läsa om vad som gör att en kund köper en viss vara och hur man ska göra för att få folk att köpa mer (och ännu hellre varor som de inte hade en tanke på att köpa när de gick in i butiken)...
Den här boken ska bli min nya kvällslektyr!

Idag var det jättelugnt på jobbet så jag var faktiskt hyfsat pigg när jag kom hem, så jag gjorde iordning varsin smörgås åt mig och Alva som vi åt på stående fot och sen tog jag med henne till Mösseberg; en kombinerad lekpark/stadsbondgård i Falköping. Hon har ju varit hemma med M hela veckan och han har ju haft feber och mått skit och inte orkat göra nåt, så jag kände att hon var tvungen att få leka av sig lite... På hemvägen stannade vi till vid McDonalds; Alva fick en liten mjukglass och äppeljuice, och jag drack en Cola zero.

Nu ska jag gå upp med Alva och läsa några godnattsagor. Hon nöjer sig minsann inte med att bara läsa en bok, utan minst tre stycken ska det vara...
Hi hi... hon är liten, men bestämd!

Imorse vägde jag mig och nu väger jag 70 kg!!!
Jag har gått ner 3 kg sedan förrförra måndagen, och jag är jättenöjd med det! Har gått ner mer än 1 kg i veckan...
Och jag är så himla nöjd med mig själv, för under den här tiden har jag inte ätit en enda godisbit, ingen kaka, inga bullar, ingen glass... inget onyttigt - förutom några matskedar vaniljvisp. Duktiga jag!

Frukost: en fralla med Lätta, 2 skivor skinka, gurka, tomat, 1 kokt ägg och kaffe (5,5p)
Mellanmål: ett äpple, ett päron
Lunch: ruccolasallad, gurka, tomat, 3 bitar halloumiost, ugnsgrillad sparris, Påskmust light (4,5p)
Mellanmål: 2 Polarkraft extrem med Lätt och lagom, 2 skivor rökt skinka, tomat, 1 nektarin, Cola zero (3,5p)
Middag: 1,5 dl kokt ris och currydoftande "kyckling"-gryta, 1 skiva halloumi (6p)

Dagen slutar på 19,5 points och 7390 steg.

1 kommentar:

Cornelia sa...

Duktiga du. Klapp på axeln. Keep up the good work. Kram och pepp