lördag 1 augusti 2009

Ny filofax

Idag var vi på stan innan jobbet och då köpte jag den här snygga filofaxen på Bokia, 325 kronor.
Sedan jobbade jag mellan kl 14-22.15, så nu är jag verkligen jättetrött och ska gå upp och lägga mig snart.

Så här har min dag sett ut idag:

Frukost: 2 dl miniyoggi med färska hallon och jordgubbar, 1 Polarkraft extrem med Lätt & Lagom, minikeso och gurka, kaffe (3p)
Lunch: Kyckling Masala, körsbärstomater (5p)
Mellanmål: ett äpple, 6 msk minikeso, 1 kokt ägg, 1 skiva rökt skinka (4p)
Kväll: en kruskabulle med Lätta, 1 skiva rökt skinka, 1 kokt skivat ägg, kaffe (6p)

Idag stannar jag på 18 points och 7711 steg.
Egentligen har jag uppgett för många points, men det ändrar jag inte på just nu. Jag har ju nämligen börjat äta kött lite smått igen, så när jag åt skinkskivorna på jobbet så hade jag ingen aning om hur många points det var i dem så jag räknade dem som 1 point/styck. Nu när jag kom hem och kollade i Butiksguiden så var 2 skivor skinka 0,5 points...
Jag VET att man ska äta ALLA points för att kroppen inte ska ställa in sig på svält, men nu ser min dag ut så här idag och jag är NÖJD med det!
Godnatt allihopa!



1 kommentar:

Cornelia sa...

Nya kalendrar är verkligen uuuunderbara!