onsdag 12 augusti 2009

Vad vore livet utan Milda vaniljvisp?

Jag har helt och hållet snöat in på Milda vaniljvisp och längtar efter att få äta det varje dag... Nu ikväll vispade jag ihop lite vaniljvisp och ställde i frysen, sen blandade jag i lite vattenmelon och cantaloupemelon, och njöööööt av denna underbara efterrätt!

Räknandet går fortfarande bra och jag är lika taggad som för 3 veckor sedan - jag HATAR verkligen att vara tjock! Man mår ju så himla mycket bättre när man äter bra och känner sig smal och snygg... Hmm, smal och snygg var väl lite att ta i, men jag är ju på god väg dit i alla fall...

Imorgon efter jobbet ska jag ta med Alva till Friskis & svettis, och så ska vi gå på ett "familje-pass". Hoppas att det inte är för jobbigt bara, för jag är ju hur otränad som helst... Men det ska faktiskt bli lite kul också; kul att göra nåt nytt om inte annat. Jag är så trött på att gå och trampa i samma gamla spår och aldrig få uppleva något annorlunda!
Det jag allra helst skulle vilja förändra med mitt liv är ju boendet, men det är ju inte det lättaste som finns att bara hitta nåt nytt och flytta. Men som jag har sagt till M så måste vi snart sätta oss ner och diskutera vad vi ska göra, för jag flyttar liksom hellre till en 1:a i stan än bor kvar här ute på landet, och då är det allvar...

Förut fick jag ett nytt nummer av ToppHälsa, så det får bli min kvällslektyr ikväll!

Frukost: 1 fralla med Lätta, 2 skivor skinka, gurka, tomat och en kopp kaffe (3,5p)
Mellanmål: 2 nektariner, 1 äpple
Lunch: 1 kruskabulle, 2 skivor skinka och kaffe (2,5p)
Lunch 2: 1 laxkotlett med citrusmarinad (7p)
Mellanmål: 2 nektariner, 1 påse Läkerol giants (0,5p)
Middag: 1 grillfilé med champinjon- och paprikasås, grönsallad, Cola zero (4p)
Kväll: 3 msk vaniljvisp, vatten- och cantaloupemelon (1,5p)

Inga kommentarer: