fredag 7 augusti 2009

Imorgon = SOMMARLAND


Imorgon ska det bli strålande solsken och jag är ledig, så jag tänkte ta med mig Alva till nöjesparken Skara Sommarland och spendera hela dagen där. Det ska bli så roligt!
M:s bror och hans tjej kommer nog ner från Stockholm en sväng och hälsar på också, så då följer de nog också med. Kul!

Idag efter jobbet åkte jag iväg till Bilia och fick bilen värderad - eller ja, killen på plåtverkstaden tog några bilder och skrev ner lite info om mönsterdjupet på däcken och utrustning och så, så nu är det väl bara att vänta på vad försäkringsbolaget har att säga om saken.
Jag har Svelands försäkringar, och även om jag tycker att de har varit jättebra att ha att göra med tidigare, så tycker jag att de har skött det här senaste på ett väldigt dåligt sätt! Jag är besviken...

Nu är klockan snart halv nio, så jag ska borsta tänderna på Alva, fixa iordning lite välling och sen ska vi gå och lägga oss - måste ju orka upp tidigt imorgon. Sommarland öppnar kl 10.00 och stänger kl 19.00.

I skrivande stund är jag jättemätt och min efterrätt nu ikväll åt jag bara för att få ihop mina points.
Dagen har sett ut såhär:

Frukost: 2 Polarkraft extrem med Lätt och lagom, 4 skivor rökt skinka, 2 dl miniyoggi och en kopp kaffe (5p)
Mellanmål: 1 nektarin, 1 äpple, kaffe
Lunch: fullkornsspagetti och veg-Carbonara, kaffe (5,5p)
Mellanmål: 1 nektarin, 1 päron, Cola zero
Middag: 2 quornfiléer i Tikka Masala-sås, rårivna morötter och 1/2 dl majs (5,5p)
Efterrätt: 2 konserverade päronhalvor i ananasjuice och 6 msk vaniljvisp (4p)

1 kommentar:

Helen sa...

Hoppas ni har haft det underbart kul... i värmen.. kram kram kram