lördag 29 augusti 2009

Lördag...

Alva leker, M klipper gräset och jag har precis betalat in räkningarna.

Jag struntade i att åka till marknaden, för det skulle ha blivit så himla stressigt. Jag åker nog in till jobbet lite tidigare istället och lämnar tillbaka kängorna jag köpte häromdagen. Ju mer jag har tänkt på det, desto mer känner jag att de inte känns helt rätt. Tyvärr har nästan alla höstkängor jättehög klack, och jag har så svårt för att gå i högklackat.
Jag har ju i och för sig mina snygga kängor jag köpte i Göteborg förra hösten, men jag vill ha en lägre variant också, som man kan ha mer till vardags.
Och så behöver jag en ny jacka också...
Hmm, det kommer bli dyrt det här!

På tal om något helt annat, har ni läst Lasermannen?
Om ni inte har gjort det, så tycker jag att ni ska masa er iväg till affären på en gång och köpa den!
Eller beställ den på AdLibris.com = 39 kronor och fraktfritt.
Den är verkligen hur bra som helst!!!

Åh, jag är så himla sugen på att sitta här och skriva, men jag vet liksom inte riktigt vad jag ska skriva om...
Jo, nu kom jag på det!

Häromdagen satt jag i kassan för första gången på flera veckor, och då slog det mig att det finns två typer av människor som jag stör mig på mer än några andra (eller ja, det är väl snarare så att jag får rysningar av att tänka mig in i deras situation):

1. feta tjejer i min egen ålder som köper chokladbitar och kattmat
2. ofräscha karlar i mysbrallor som köper Euroshoppers falukorv

Bara en liten onödig och människoföraktande reflektion från min sida... men sån är jag...
Sorry!


1 kommentar:

Helen sa...

hihi skrattar lite å dina reflektioner över folk.. men du har ju helt rätt.. haha