onsdag 26 augusti 2009

Vaccinering eller inte?


Åh, jag blir inte klok på den där jäkla svininfluensan...
Jag har försökt att inte tänka så mycket på den, men idag när jag kom till jobbet satt det en lapp på dörren där man skulle kryssa i om man ville bli vaccinerad eller inte, och jag kan verkligen inte bestämma mig!
Jag har väl i och för sig hela tiden känt att jag har lutat mer åt att INTE vaccinera mig, men typ alla som hade kryssat i listan hade kryssat i att de ville bli vaccinerade...
Och förut fick jag reda på att det är kvicksilver i vaccinet. Blä!

Hur ska ni göra? Jag behöver verkligen råd både för och emot...

På tal om jobbet så gick jag med i en rolig grej idag; det är 2 överviktiga som har startat en "bantarklubb": alla som går med lägger 200 kronor i potten, vi väger in oss och den som har förlorat mest vikt procentuellt efter 8 veckor vinner hela potten!
Jag vet att min chans att vinna är minimal - dels är den ena kvinnan som ska vara med VÄLDIGT stor, dels är det en kille som har skrivit upp sig och dels har jag ju redan "bantat" i några veckor och har redan haft mitt stora ras (ligger snarare på en platå nu), men det ska bli så himla kul och inspirerande ändå!
Faan, man kan ju förlora hur många kilon som helst på 2 månader...

Det här har jag ätit idag (17p):

Frukost: 1 jättestor fralla med Lätta, 2 skivor skinka, gurka, tomat, 1 kokt ägg och en kopp kaffe (7,5p)
Mellanmål: en nektarin, Cola zero
Lunch: Kyckling Masala (5p)
Mellanmål: ett äpple, kaffe
Kväll: 1,5 dl pastarör och quornfärssås (4,5p)

1 kommentar:

Helen sa...

jag är velig ang sprutan.. jag vill nog inte ta den.. själv influensan i sig är ju inte så farlig om man i övrigt är frisk. men det blir ju jobbigt med stor spridning om alla blir sjuka åså.. nja jag måste fundera ett tag till..
vilken bra gjej på jobbet... det sporrar ju jättebra.. kram kram