fredag 14 augusti 2009

Fredagsmyyyyyyyyyyyyyys...

Sitter här vid frukostbordet och funderar på vad jag ska köpa hem för gott att äta framför teven ikväll. Det är ju fredag...
Alva har önskat sig Piggelin och grillchips (hmmm), men jag vet inte riktigt vad jag är sugen på. När man bantar blir ju sånt lite knivigare - äter man "normalt" köper man ju hem en påse smågodis och lite chips utan att direkt reflektera över det nåt mer, men ska man äta nyttigare och inte vill sitta och knapra på morotsstavar så blir det ju lite mer avancerat.
I går kväll var jag var lite inne på att köpa en förpackning Ekströms chokladmousse (3p/portion), men samtidigt vill jag ju komma ifrån den här sockerhetsen.
Men jag är inte sugen på frukt eller grönsaker...

Är det någon där ute som har något bra tips på nyttigt fredagsmys utan en massa socker i?

Alternativet är ju helt enkelt att "bara" laga någon god mat och strunta i efterrätt och snacks, men samtidigt vill man ju känna att det är fredag.
I och för sig spelar det ju inte så jättestor roll just ikväll för M ska ut med jobbet och jag jobbar hela helgen...
Ja ja, jag återkommer ikväll med mer information om min stora huvudbry just nu...

1 kommentar:

Lotta sa...

Det kanske inte är så mycket fredagsmyskänsla över det - men mitt nya kvällsmål vid tv:n är thé och skorpor med lemoncurd. Jättegott och kan rekommenderas (om man gillar den smaken alltså)
Vill man ändå ha lite snacks eller så så finns det majskrokar som inte innehåller varken så mycket socker eller fett!
Ha en trevlig helg!
Lotta