fredag 14 augusti 2009

Trött trött trött...


Jag MÅSTE verkligen börja ta min Mivitotal plus snart, men det är något som tar emot... Jag bara känner på mig att den kommer att vara skitäcklig, så jag vågar inte smaka på den - jag har inte ens öppnat den än.
Sen är det ju inte så konstigt att man är trött hela tiden när man jobbar och det är stressigt och man är småbarnsmamma, men det är ju inte så himla kul att gå och lägga sig typ klockan 21.00 varje kväll...

Tidigare idag gjorde jag iordning pastagratängen med halloumi som jag skrev ner receptet på, och den blev LJUVLIG!!!
Kan väldigt varmt rekommenderas - M tyckte att det var det godaste han hade ätit på länge.
Jag gjorde precis enligt receptet, men ändrade några av grejerna till light-varianter och receptet räcker mer än väl till 6 personer. Jag hade ingenting till, men en enkel grönsallad kan rekommenderas (som lite balans till all god ost).
Tar med mig en bit i matlådan till jobbet imorgon - längtar redan...

Det blev inget speciellt fredagsmys ikväll, utan det fick räcka med lite popcorn och Cola zero...
M och Alva käkade chips och dip, men jag var inte sugen på det för fem öre och vad skönt det är när bantningen inte blir en börda varje dag! Jag tycker att det går som en dans, och jag mår så himla bra i kroppen av att äta nyttigt och det är så skönt att ha blivit av med sockersuget!

Så här har min dag sett ut idag:

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt och lagom, 4 skivor skinka, 2 dl miniyoggi och en kopp kaffe (5p)
Mellanmål: ett äpple och en nektarin
Lunch: Kyckling Masala och en ask körsbärstomater, kaffe (5p)
Mellanmål: en nektarin
Middag: pastagratäng med halloumi (7p)
Kväll: 1 liter popcorn, Cola zero (2p)

Ps: om ni undrar varför jag inte skriver ner mina steg längre så är det för att jag inte kan hitta min älskade stegräknare. Jag trodde att jag hade kvar den på jobbet, men där låg den inte, så jag har faktiskt ingen aning om vart den är... Snyft!

Inga kommentarer: