söndag 12 augusti 2012

Slut på semestern!

Jaha, nu är det slut på semestern för den här gången... Eller ja, jag har några dagar sparade som jag kan ta ut i höst, men den "riktiga" semestern är slut nu :-(

De tre senaste veckorna har varit helt underbara, och jag har verkligen njutit av att vara ledig! Tidigare somrar har jag nästan längtat efter att få börja jobba igen, men nu skulle jag lätt ha kunnat vara hemma i några veckor till...
Även om jag saknar alla mina härliga kolleger och alla fina stamkunder, så finns det ju negativa saker med jobbet också som man INTE har saknat, bl a att jobba på helgerna, att inte få ha varken nagellack eller smycken på sig samt tvingas att ha på sig en ful keps...
Blä för det!

Nu kommer det ju att bli lite annorlunda vid hämtning och lämning också, med tanke på att Alva börjar på fritids imorgon och sen i skolan nästa vecka; det blir nog lite stressigare att ha ungarna på två olika platser... Men det ska nog gå bra!
Och vad gäller jobbet så kommer man ju in i det ganska snabbt...

Matmässigt idag så har det gått sådär; jag käkade ju ett chapati-bröd till middagen, och så åt jag LCHF-blåbärspaj med grädde till efterrätt!
Däremot så har jag inte ätit något efter det... men det är ju inte heller helt bra!
Nåja, alla dagar utan socker är bra dagar - ett tunt bröd är inget att hänga läpp över, tycker jag!

Idag blev det varken någon promenad eller joggingrunda heller, men med tanke på min träningsvärk i låren så är det nog lika bra!
Imorgon så blir det i alla fall en promenad till dagis/fritids/jobb (= 2,5 km), och efter jobbet så har jag faktiskt skrivit upp mig på 30 minuters massage ;-)

Sov gott allihopa!

Inga kommentarer: