lördag 11 augusti 2012

Min lillebror blev rånad inatt :-(

Personen på bilden är min fina lillebror Krille. En 24-årig jättesnäll kille, som jag älskar väldigt mycket!

Inatt när han var på väg hem från krogen så blev han nedslagen av tre killar och rånad på sin mobiltelefon... Allt gick så fort att han knappt fattade vad som hände, men han fick i alla fall en smäll som fällde honom till marken och minst en spark när han låg ner.
Det konstiga är att de lät honom behålla plånboken, så det verkar som att det bara var hans iPhone de ville åt...
Han hann inte se tydligt hur de såg ut eftersom de bara hoppade fram ur ett buskage när han gick förbi, men han hann uppmärksamma att de var invandrare och att den ene hade långt hår (flätat?)...

Jag hoppas verkligen att de här idioterna åker fast! Jag kan inte låta bli att tänka på vad som kunde ha hänt; han kunde ju ha landat fel och slagit i huvudet och blivit medvetslös... Eller tänk om de hade varit ute efter att bara misshandla någon; de kunde ju ha fortsatt att sparka mot huvudet när han låg ner...

Usch, jag blir så jävla ledsen ju mer jag tänker på det :-(

Hur faan kan man ge sig på en ensam person som inte har gjort dig något? Hur kan man rättfärdiga den handlingen? Vad ger dig rätten att stjäla något från någon annan? Hur kan man inte skilja mellan ditt och mitt?

Usch, just nu är jag bara glad att det slutade så pass väl som det ändå gjorde, men jag hoppas av hela mitt hjärta att kräken åker dit och att det blir rättegång så att de får sina straff!

Jag vet att du läser det här, Krille - jag älskar dig!!!

1 kommentar:

linda sa...

Fy va vidrigt!!! Tur att det gick " bra " i ordets bemärkelse att han inte blev illa slagen. En telefon kan man ersättas men kroppen är skörare än man tror