måndag 20 augusti 2012

Funderar fortfarande...

Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra med LCHF vs Viktväktarna - jag känner mig helt förvirrad!

Alltså, det som talar för VV är att man inte behöver utesluta något i sin kost utan att man kan äta allt, och den tanken tilltalar mig väldigt mycket... Dessutom så kan man ju utesluta de flesta kolhydraterna ändå, men det är ju skönt att veta att man kan äta en tekaka om man blir sugen och att man ändå går ner i vikt så länge man håller sig inom sina points... Som det känns nu så kan man ju knappt ha några droppar mjölk i teet ens för att man måste ha typ nolltolerans mot kolhydrater; till och med en banan kan sätta stopp för hela viktminskningen :-(

Inom VV så kan du ju äta i stort sett vad som helst och ändå gå ner i vikt så länge du håller dig till dina points! Och om du känner för att äta något riktigt smaskigt en kväll så är det bara att motionera och samla ihop till de extrapointsen som behövs; något liknande kan man ju inte göra inom LCHF - om man har ätit för mycket kolhydrater en dag så är det kört, och det kan inte kompenseras med mera motion...

Den största nackdelen med VV är ju självklart att man ska väga och redovisa allt man äter, samt att det är ganska svårt att äta ute på restaurang och när man blir bortbjuden...

Jaaa, kära läsare... Överläggningarna i min hjärna fortsätter!

Ps: imorgon så börjar min stora tjej i skolan - det blir en speciell dag att minnas... Tänk att min lilla gumma har blivit så stor ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner inte dig, men läser din blogg ibland!! jag tror egentligen du är en klockren VV:are!!
LCHF passar inte dig eftersom det är svårt med sockret!! Du verkar ju vara ute och röra på dig då och då. så då kan du ju verkligen kunna samla points!! kör du VV slipper du det dåliga samvetet så fort ngt sött slinker ner.. och dåligt samvete mår man ju aldrig bra av!! Lycka till vad du än bestämmer dig för