måndag 13 augusti 2012

Gårdagens blåbärsskörd

Imorse så ställde jag mig på vågen igen och det var ju inga häpnadsväckande siffror direkt - jag MÅSTE börja äta mer, främst fett! Som det är nu så äter jag ju nästan Viktväktar-mässigt, och det är ju absolut inte tanken med LCHF... Jag har bara inte varit hungrig de senaste dagarna, och det finns ju inget värre än att tvinga i sig mat när man inte har någon aptit :-(

För några dagar sedan fick jag en svidande kommentar till ett av mina inlägg - den var inte elak på något sätt men pekade verkligen ut mina svaga punkter, så det var väl sanningen som blev för jobbig helt enkelt!
Det var en kvinna som ifrågasatte mitt konstanta sockersubstitut-ätande, och menade på att det inte var konstigt att jag ständigt misslyckades när jag inte tog bort det som triggade mitt sockersug i kosten...

Och vad ska man säga? Hon har ju sååå rätt! Det spelar ingen roll vilken diet jag följer; jag försöker alltid att hitta sätt att maxa allt förbjudet på! Om jag följer VV så struntar jag i att äta mat för att istället lägga pointsen på massa skumgodis (få points i dem), och följer jag LCHF så är typ chokladmousse med grädde det första jag lär mig att göra (för mörk choklad är ju "tillåtet")...

Vad är mitt problem????

Som det känns just nu i skrivande stund så har jag varken aptit eller sockersug, så jag ska försöka att styra in mitt ätande på bra saker den här veckan.
Till frukost så blev det ett rostat LCHF-bröd med stekt ägg, en plommontomat samt en kopp te med en skvätt mellanmjölk...

Nu är det dags att hoppa in i duschen... Och till alla Höstutmanare - LYCKA TILL!!!

1 kommentar:

Vicky sa...

Tack för tipset om höstutmaningen. Behöver en spark i rumpan. Lycka till!