torsdag 30 augusti 2012

Inställda planer

Idag blev ingenting riktigt som planerat! Först och främst så hade jag tänkt att inviga gymkortet, men min stackars träningspolare har huvudvärk och jag tänker INTE gå dit själv första gången...
Istället så tänkte jag ta med mig ungarna och åka till Elins esplanad och kika lite (dels så tänkte jag köpa ett par löparstrumpor och se om jag kan få bukt med mina vattenblåsor under fötterna som jag får så fort jag går typ 5 meter, och dels så laddade jag ner ett erbjudande som Stadium har just nu: 20% rabatt på hela SOC runningsortiment), men då fick Alva helt plötsligt ont i magen och ville åka hem och vila...

Så här sitter jag nu i soffan och är hyfsat uttråkad! Jag har befunnit mig innanför de här husväggarna i tre dagar nu, och det bara kryper i kroppen :-(
Imorgon är det dock slut på lugnet - då kör jag ett mastodontpass på jobbet kl 07.00-17.00. Vi har inventering på jobbet på lördag kl 05.00 och för att slippa att åka dit på min lediga helg så erbjöd jag mig att inventera lagret imorgon så att allt är klart inför lördagen. Jag jobbar således mitt ordinarie pass i kassan kl 9-15 och inventerar både före och efter...
Ps: jag är en av få som älskar att inventera, så mig gör det verkligen ingenting! Och det var därför som jag erbjöd mig att jobba extra imorgon ;-)

Till middag idag så blev det en bit Västerbottenpaj, grillbog och en klick aioli.

Inga kommentarer: