onsdag 29 augusti 2012

Otrolig historia!!!

Nu ska ni få höra nåt helt otroligt... Efter att jag hade hämtat M på tågstationen förut så bestämde vi oss för att vi skulle unna oss lite stark thaimat ikväll för att bränna bort våra förkylningar, men innan M hämtade maten så åkte vi hem och lämnade av mig och Noel.

Jag satt här hemma och väntade och tyckte att det tog hyfsat lång tid, och jag kunde inte hitta min iPhone någonstans heller...
Sen kommer M hem och berättar att när han kom fram till stan så låg min plånbok kvar på biltaket!!!
Och då reflekterade han att han hade hört ett konstigt ljud en stund efter att han hade lämnat vårt hus, och förstod att det måste ha varit min mobiltelefon som trillade ner... (Jag lägger typ ALLTID allting på biltaket när jag tar i och ur Noel ur hans bilbarnstol).

Så han fick ju panik och ringde till mobilen = avstängd, och blev helt säker på att den var fullkomligt söndermosad. Och han vet att min iPhone är mitt liv, typ... :-(
Men när han hade åkt hela vägen tillbaka och gått ut och letat, så hittar han både telefonen och mobilskalet som har lossnat....
Och telefonen funkar!!! Den har bara blivit lite skavd i ena hörnet ;-)

Dagens ros går till min sambo som räddade mitt liv ikväll ;-)

Och maten smakade ännu godare än vanligt; vi delade på en V3 - säsongens grönsaker i panaeng curry, med extra jordnötssås...

Inga kommentarer: