fredag 24 augusti 2012

Grinig

Alva är så himla trött på att jag tar kort på henne hela tiden, men jag tror att hon kommer att tycka att det är roligt att ha sen när hon blir äldre... Jag önskar att det hade funnits mer kort på mig från när jag var yngre, men varken mamma eller pappa tog mycket kort eller fyllde i någon sån där "Mitt första år"-bok :-(
Och nu är båda dessutom borta, så man kan ju inte fråga om någonting heller, t ex vad jag tyckte om att börja i skolan och hur min första skoldag var...

På tal om att vara grinig så är ju inte mitt humör det bästa idag - efter två dagar utan socker och två sömnlösa nätter så är jag hyfsat trött och lättretlig!

I förrgår natt så låg jag och oroade mig över min kompis; när vi var ute och åt tidigare på kvällen så berättade hon att hon hade haft en djävulusisk huvudvärk hela måndagen som inte gick över, och på tisdagen så hade det knäppt till inne i huvudet och sen blev hon så yr att hon var nära att trilla omkull...

Alltså, om man har en mamma som har gått bort i en hjärnblödning så är det ju tusentals varningslampor som börjar att blinka här!!!
Jag sa att hon var TVUNGEN att ringa till sjukhuset, och när hon gjorde det senare på kvällen så blev hon ombedd att komma in DIREKT och att inte ens köra bilen själv dit...
Så jag låg hela natten och oroade mig och undrade hur det gick, och hon var inte färdigundersökt förrän tidigt på morgonen; de hade gjort massor av tester och skiktröntgen och ryggmärgsprov m m...
Som tur är så visade det ingenting ;-)

Nu inatt så tänkte jag ta igen den förlorade sömnen, men då valde Noel att sova skitdåligt istället och vakna typ hundra gånger och gnälla och vilja ha välling och ny blöja o s v...

Usch, jag är verkligen inte på humör idag :-(
Jag känner att huvudvärken ligger där lite latent, och mitt tålamod är nere på noll... Kul dag! Och jag ska dessutom jobba veckans längsta pass; kl 10.45-19.15... Blä :-(

Inga kommentarer: