söndag 19 augusti 2012

Middag:

Isbergssallad, gurka, tomat, majs, riven ost, halloumiost, en skinkschnitzel och vitlökssås... Och ett glas avslagen Cola zero.

Ingen vidare god mat, men rester måste ju också ätas upp emellanåt!

Förut sov Noel i 2 timmar och 40 minuter, så jag var tvungen att väcka honom till slut... Jag låg bredvid honom där nere och surfade runt på nätet under tiden; jag läste lite LCHF-bloggar varvat med information om Viktväktarna, så nu vet jag varken ut eller in längre...

Alltså, LCHF är ju bra på det sättet att man slipper väga allt man äter och det är ganska lätt att leva med det i vardagen, samtidigt som jag är övertygad om att mjöl och socker inte är bra för kroppen!
Det som lockar med Viktväktarna är att man får äta ALLT (dock begränsat) - jag är ju verkligen en sucker för nybakat bröd och frukt... Pasta, ris och potatis kan jag lätt klara mig utan, men jag saknar att kunna äta en GOD macka till frukost eller t ex en tallrik havregrynsgröt. Och frukt till mellanmål känns ju så självklart!

Nu måste jag åka till jobbet - vi hörs imorgon!

Inga kommentarer: