lördag 14 maj 2011

Underbara lördag!

Just nu sitter jag på en parkbänk i stan och lapar sol medan jag väntar på att brorsan och hans tjej ska komma ner hit så att vi kan gå en tipspromenad tillsammans. Det är någon friskvårdssatsning från kommunens sida, och promenaden är 2,5 km lång och går genom stan - mysigt!
Jag älskar tipspromenader...
Imorgon är det ytterligare en, på Aspö gård, och vi får väl se om vi går den eller om vi åker ut till stadsbondgården i Varola igen - det var ju så himla mysigt där...och gott hembakat fika ;-)

På tal om fika så får det ju som sagt vara slut på sånt fr o m måndag! Eller ja, någon gång ibland så måste det ju vara okej, men definitivt inte varje dag...
Och jag MÅSTE börja röra på mig mera! Jag lämnar ju ändå Alva på dagis tre dagar i veckan, och de dagarna har jag ju världens möjlighet att fortsätta gå ut och gå medan Noel sover i vagnen...
M ska ju också börja att tänka mer på kost och motion, så jag hoppas att vi kan sporra varandra!

På tal om M så tog han med sig Alva till badhuset tidigare idag (de var där redan när de öppnade kl 9.00) och Alva var så himla uppspelt och förväntansfull - hon ÄLSKAR verkligen att bada!!!

Näe, nu är det nog dags att börja röra på sig...
Hej så länge!

Inga kommentarer: