lördag 14 maj 2011

Trött och rastlös

Usch, jag känner mig alldeles för otålig för att sitta här och kolla på sångtävlingen - jag tror faktiskt att jag ska gå och lägga mig snart! Men jag ska lyssna klart på bidragen först; det är fem stycken kvar nu...
Hittills tycker jag att Österrike har varit bäst, men jag gillade även låten efter den (nr 19 - Azerbadjan?) samt Finland och låt nummer 2... Och kvinnan i blå klänning som sjöng ganska tidigt (Ukraina?)... Jaa, som ni märker så har jag inte så stor koll på bidragen!

Nu ikväll har vi moffat pizza, chips och godis, så jag känner mig lätt illamående :-(
För att peppa mig lite extra inför måndag så laddade jag precis ner Runkeeper - en app som mäter distans, hastighet, förbrukade kalorier m m. Det stod mellan den och Micoach (som bl a används av Biggest Loser, har jag hört ;-). Har ni där ute några synpunkter, tips eller råd angående de här apparna?
Hursomhelst, nu längtar jag efter att få börja med mina promenader!

Och på tal om promenader så traskade jag ju 2,5 km med brorsan och hans tjej tidigare idag - vi rättade formuläret direkt vid målet och hade 11 rätt av 13!
Efter promenaden käkade vi en jättegod lördagslunch på Glädje - torsk och potatis med ägg och räkor... Mums!

Oj, nu uppträdde Spanien precis, och den låten var riktigt bra! Och nu är det Ukraina - häftig sandkonstnär!
Usch då, det blir jättesvårt att tippa en vinnare ikväll... Men jag säger Spanien!

Inga kommentarer: