måndag 16 maj 2011

Älskade Noel

Nu har jag precis kollat på En unge i minuten, och tårarna bara strömmade nerför kinderna... Jag blev så himla tagen av den ljushårigas förlossning, och kände verkligen hennes rädsla och smärta. Och panik. Och glädje!
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - tack gode Gud för att det finns kejsarsnitt, för annars hade Noel inte funnits... Jag skulle ALDRIG i hela mitt liv utsätta mig för en "vanlig" förlossning igen!!!

Och på tal om Noel så har han jätteont i munnen och dregglar massor nu! Han tuggar verkligen på sina fingrar... Jag har kollat efter tänder, men har inte hittat några än...

Imorgon är det dags för Noels första vaccination :-(
M har fått ta ledigt från jobbet på morgonen för att kunna följa med, för sprutor kan jag bara inte hantera... Usch, jag tycker att det är skitjobbigt!
Först tänkte jag inte följa med alls, men sen ändrade jag mig - jag måste ju finnas där för att kunna trösta honom efteråt...men jag följer INTE med in i rummet när han får sprutan!!!

Inga kommentarer: