måndag 16 maj 2011

Runkeeper

Nu ikväll tog jag en promenad med barnvagnen, och det blev 3 km på 36 minuter. Jag brände 161 kalorier...
Dock så föredrar jag ju att gå helt själv med musik i öronen och helst uppe på berget, men det kommer ju att bli såna här promenader som kommer att gälla för min del - huvudsaken är väl att man kommer ut och rör på sig ;-)

Matmässigt har det gått bra, men jag måste lära mig att äta oftare och inte missa mellanmålen...
Till frukost åt jag en tallrik havregrynsgröt med jordgubbssylt och mjölk, till middag blev det pasta Carbonara, till mellanmål en banan och en morot, och till kvällsmat åt jag en tallrik fil med müsli (Ica's med 50% frukt och nötter - rekommenderad av Sabina) och 2 smörgåsar med skinka och keso.
Jag har druckit vatten till allt hela dagen.
Jag borde äta oftare, nyttigare och mindre på kvällen, men jag är jättenöjd med första dagen på resten av mitt liv!

Inga kommentarer: