torsdag 12 maj 2011

Fina tavlor

Jag glömde ju att visa er de här fina tavlorna som jag köpte på loppisen i söndags - de hänger ovanför Noels spjälsäng och kostade hela 5 kr/styck...

Nu har jag precis varit och lämnat Alva på dagis, och jag känner mig hyfsat uttråkad! Noel sover, men jag vill inte gå och lägga mig jag också, för jag får sån huvudvärk då... Får nog gå och lägga mig tidigt ikväll istället!
Fast då är det ju i och för sig deltävling 2 med Eric Saade i Schlagerfestivalen...
I-landsproblem!

Noel har sovit jättebra de två senaste nätterna - i tisdags somnade han runt 19.30-tiden och vaknade kl 01.50, 04.20, 05.20 och 06.15, och igår somnade han vid 20-tiden och vaknade kl 23.10, 04.00, 05.20, 06.00 och 07.10... Han vaknar ju ganska tätt på morgonen och somnar om lite kort, men på nätterna går det ju 4-5 timmar ibland och DET är tacksamt!

Nu måste ni hjälpa mig med eran synpunkt på en grej som jag och M diskuterade igår!
Jag, Alva och M-L var på Elins esplanad och kikade, och Alva frågade om hon fick gå till BR Leksaker. Vi var då inne på Lindex som ligger vägg i vägg med leksaksaffären, så jag sa att hon kunde gå i förväg och att vi skulle komma strax efter...
Hon är ändå 5 år gammal och vet att hon inte ska följa med okända m m. Och vi var ju alldeles i närheten!

M höll på att sätta maten i halsen när jag berättade om händelsen (att hon fick vara själv i leksaksaffären i ca 4-5 minuter) och bad mig att aldrig göra om det...
Jag tycker att han överdrev, men vad tycker ni? Var det oansvarigt av mig att lämna henne oövervakad? Eller är M för överbeskyddande?

1 kommentar:

Glenn sa...

Hälsa Fritzel att frihet under ansvar utvecklar människan..