fredag 27 maj 2011

Godissugen

Häromdagen frågade M mig hur jag tycker att bantningen går, och jag svarade helt ärligt:
"Jo, det går bra, MEN jag gör det enbart för att jag måste, och inte för att jag egentligen vill eller är särskilt motiverad..."
Och det är verkligen så jag känner!

Jag tycker att det är ap-tråkigt att banta! Jag går inte runt och njuter av att jag mår så mycket bättre utan godis/kakor/onyttig mat i min vardag, utan jag går mest runt och känner mig irriterad över att jag inte får äta vad jag vill när jag vill...
Och då kanske folk säger: "Ja, men om du bara rör på dig så kan du ju äta"... Grejen är bara den att typ ingen motion i världen kan kompensera för det jag VILL äta! Jag är inte intresserad av två rutor mörk choklad framför teven varannan dag - om jag är chokladsugen så vill jag ha typ en 200-grams Marabou chokladkaka och inget annat... Och jag är sugen på choklad varje dag!

Nåja, att banta är ett nödvändigt ont, för jag vill inte gå runt och vara en fetknopp med dåligt självförtroende för resten av livet heller!

Inga kommentarer: