söndag 29 maj 2011

Fina Noel

Noel är inne i en skitjobbig period just nu - han känns ständigt missnöjd och verkar ha så himla ont i munnen... Han ska snutta HELA tiden, och det är bara jag som gäller! Dessutom så vägrar han att somna i sin egen säng längre, utan ska somna vid bröstet... På natten brukar han somna om direkt så att man kan lägga ner honom i sängen, men inatt fick jag ta upp honom och lägga honom i min säng redan kl 02.00...
Det är ju tur att man vet att de här perioderna går över! Och han är ju glad emellanåt också :-)

Idag har jag tänkt massor på mamma! Det är Mors Dag och julafton som är värst, tycker jag. Och min födelsedag - jag undrar alltid vad hon skulle ha köpt åt mig om hon fanns här...
Jag avundas alla som har sin mamma i närheten och kan åka dit och uppvakta henne - jag skulle aldrig drömma om att missa/strunta i att uppvakta min mamma på en sån här dag! Om mamma hade levt idag så skulle jag ha åkt ner med en riktigt fin vit choklad-kaka åt henne... Och ett fint kort där det skulle stå hur mycket jag älskar henne! Som tur är så visste hon hela tiden hur mycket hon betydde för mig. Och fortfarande betyder, såklart!
Hon var mitt allt! Min bästa vän! Min fina mamma!

Jag saknar dig så otroligt mycket, lilla mamma! Jag hoppas att du har det bra vart du nu än håller hus någonstans!
Jag hoppas att du tittar ner på mig och är stolt över det du ser!
Jag skulle göra vad som helst för att få ge dig en kram idag på Mors Dag... Jag tänker på dig! Jag älskar dig!

Inga kommentarer: