måndag 30 maj 2011

Middag på Mamma Mia

Nu ikväll har jag varit ute och ätit med sex tjejer från jobbet; det var jättemysigt!
Vi var på en restaurang i stan som serverar italiensk mat, och jag åt färsk bandspagetti med oxfilé och gorgonzola ;-)
Jag var ungefär en millimeter ifrån att beställa in en vaniljpannacotta med hallonsås till dessert, men jag hejdade mig i sista sekunden - klapp på axeln!

Motionen har däremot varit obefintlig idag :-(
Jag cyklade fram och tillbaka till stan, och det är allt (mindre än 1 km enkel väg). MEN jag har i alla fall bestämt mig för att köpa ett gymkort på Actic; det visade sig att tre av tjejerna som var med nu ikväll är medlemmar där, samt några kompisar till! Så även om man går dit själv, så kan man nog ha turen att stöta på någon man känner ;-)
Jag har ju en nästintill fobisk rädsla för att göra saker och ting helt SJÄLV (t ex äta middag ute på restaurang kvällstid), så det är nog bara bra att jag får öva upp den färdigheten... Men allra första gången som jag går till gymmet så vill jag nog helst ha med mig någon...om inte annat så för att få igång maskinerna m m...

Om det är fint väder imorgon när jag har lämnat Alva på dagis, så tänker jag ta en långpromenad! Jag längtar...
Och då ska jag testa MiCoach också, och göra iordning världens grymmaste playlist ;-)

Godnatt på er!

Inga kommentarer: