torsdag 12 maj 2011

Min lilla skrutta...

Tidigare i veckan läste jag i en artikel i en föräldratidning att TRYGGA barn är jättesnälla och skötsamma utanför hemmet och trotsar/bråkar hemma, och det stämmer verkligen in på Alva! Hon är en ängel ute bland folk, artig och belevad, och hemma är hon ett litet minimonster... Även om hon är jättesnäll och hjälpsam också, såklart!
Men var och varannan dag får man höra att man är en dålig mamma, och nu ikväll var hon inte ens mitt barn längre utan skulle flytta till farmor, bara för att jag sa att det var dags att gå och lägga sig...
Underbara trotsålder!!!

Nu ikväll har jag och M kollat litegrann på delfinalen i Schlagerfestivalen, men vilken skit det har blivit - vi orkar inte ens kolla klart, utan M kollar på Big Brother istället och jag har gått och lagt mig (jag har ju inte sovit något på dagen idag, så jag är jättetrött)...
Men jag hoppas att Sverige går vidare!

Imorgon är vi lediga, men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på; jag hoppas bara att det inte regnar, men det gör det säkert :-(
Det kanske blir en promenad ner till biblioteket eller nåt!?!

Inga kommentarer: