onsdag 18 maj 2011

Sovstund hos gammelfarmor

Så här trött blev Noel efter allt gosande med gammelfarmor och morfar Kjell - om jag inte hade behövt väcka honom för att vi skulle hinna hämta Alva på dagis i tid så hade han nog sovit fortfarande... Men han somnade om i bilen och sov ända tills vi var framme i Skövde, så nu är det dags för mat...

Och på tal om mat så åt jag två mackor till frukost idag; en med leverpastej/gurka och en med skinka/keso. Till fikat hos farmor hoppade jag över bullarna, rulltårtan och kexen, och knaprade istället i mig 3 skorpor med Lätt & Lagom samt en kopp te... Vid lunchtid åt jag två smörgåsar; en med ost och en med räkost, och drack en kopp te.
Inte världens bästa lunch, men är man borta så har man inte så många alternativ att välja på!
Lite senare idag tänkte jag laga ris och korvstroganoff till middag...

Motion har det inte heller blivit någon av idag, för M är på mässa i Stockholm över dagen och lämnade bilen hemma.
Men ikväll är det ju "Proppen" uppe på berget igen, så jag och Alva funderade på om vi skulle GÅ 2,5:an istället för att springa 1 km som de tidigare gångerna. Alva har sån slemmig hosta också, och känner sig lite sjuk, så det är nog bäst att ta det lite lugnt! Vi får helt enkelt se om vi åker upp till Billingen eller om vi skippar det idag...

Inga kommentarer: