tisdag 17 maj 2011

Finbesök

Idag fick vi besök av Camilla, Lycka och Dinha när vi kom hem från dagis, och av ren glädje så slängde jag ihop en Dumlekladdkaka att bjuda på - de ÄLSKADE den!!!
Innan vi fikade så käkade vi lunch ihop; spagetti och burk-köttfärssås...

Alva var i paradiset hela eftermiddagen - hon älskar att få leka med kompisar här hemma!

Noel har däremot inte varit så nöjd - han fick ju två (!) sprutor tidigare idag och har varit lite gnällig och febrig...
Jag fick ge honom Alvedon förut, men suppen pressade han ut så jag fick ge honom flytande istället ;-)
(Han hade bajsat innan, så han var väl inne i krystandet)... He he...
Jag blev så förvånad över att det var två sprutor som han skulle få idag, men de hade visst börjat att vaccinera mot öroninflammation också sedan två år tillbaka...

M fick sitta med Noel i knät medan han fick sprutorna, och jag satt ute i väntrummet och grät och grät och grät - jag har så fruktansvärt svårt för att se mina barn åsamkas smärta!!! Jag kan gärna finnas där och trösta när skadan är skedd så att säga, men inte under tiden... Så läkarbesök, tandläkarbesök m m faller under M:s lott i livet ;-)

Nu ska jag gå och lägga mig!

Inga kommentarer: