onsdag 20 juni 2012

Sockerchock

Nej, det är ju bara att konstatera att jag inte klarar av att äta kolhydrater; de två ljusa frallorna triggade igång mitt sötsug något fruktansvärt, och rätt som det var så hade jag tryckt i mig den här chokladasken :-(
För ett tag sedan så köpte jag två Sverigelotter just för att få en sån här ask på köpet, och jag har inte ens tänkt tanken på att öppna den tidigare... Men ikväll slets den alltså upp, och trots att den "bara" innehöll nio små minipraliner (lika stora som en tumnagel ungefär) så känns det ju så himla onödigt! Dessutom så slutade det ju inte där, utan jag gick loss i Alvas överblivna lördagsgodispåse också... Och åt en tredje fralla efter ungefär två timmar...

Nu ligger jag här i sängen med antydan till huvudvärk och vet inte om det beror på sockret eller på att jag spänner mig så av dåligt samvete...
Man är ju dum i huvudet alltså!!!

Inga kommentarer: