söndag 24 juni 2012

Skräpdag...

Misstolka mig rätt nu; jag har haft en supertrevlig dag i övrigt, men matintaget har ju varit under all kritik :-(
Två skivor vitt bröd till frukost, en Magnum i bilen på väg till Jönköping, en meny från Max till lunch (hamburgare, strips och milkshake), en bit Silviakaka till eftermiddagsfikat och lite smågodis framför fotbollen...
That's it!!!

Bläää, nu ligger jag här i sängen med hjärtklappning och en begynnande huvudvärk... Och dessutom så har jag ägglossning och vrålont i magen :-(

Jag kan inte påstå att jag ångrar min helg, men jag blir ju mer och mer medveten om vad min kropp tål och inte tål. Det går t ex jättebra att äta ca 10 nachoschips till tacogratängen, men jag kan inte äta en fralla till frukost. Och jag klarar av att äta lite pasta till middag, men inte att ta EN kaka till fikat eller EN godisbit...

Oftast brukar jag inte tycka att det har varit värt det när jag sitter där efteråt med svullen mage och världens ångest, men den här gången så känns det helt okej! Så länge man har i bakhuvudet att "syndandet" inte kommer att pågå i all oändlighet så är det faktiskt väldigt skönt att kunna äta det man blir sugen på för stunden och slippa allt planerande och förberedande... Att man sedan mår skit av det man stoppar i sig är ju en annan femma!
Det är ungefär som när man dricker alkohol; man vet om att man kommer att må skit efteråt, men det är värt det för stunden ;-)

Nu ska jag SOVA - jag orkar inte ens kolla klart på fotbollen! Noel var också supertrött här hemma ikväll; han var ju här med sin farmor medan vi var på Ikea, och han hade bara sovit i ca 30 minuter på hela dagen... Han tokdäckade strax innan kl 19.00...

Vi hörs imorgon ;-)

Inga kommentarer: