fredag 22 juni 2012

Jag ger mig aldrig...

Ni som har hängt med här i bloggen ett tag kommer kanske ihåg att jag gjorde ett tappert försök att odla tomater när vi bodde i Broddetorp!?!
Nu är det dags igen...
Förut åkte jag till Blomsterlandet och kikade lite, och det slutade alltså med att jag kom hem med den här svarta krukan och en tomatplanta; håll tummarna för att jag lyckas få den att överleva och leverera många fina röda tomater...

Egentligen var syftet med besöket på Blomsterlandet att köpa en lika häftig jordgubbsplanta som min kompis köpte där häromdagen - vita jordgubbar med röda prickar...som smakar ananas! Tyvärr så sålde de den sista igår (!), så jag fick vara utan ;-(

För tillfället så sitter vi här och kollar på fotbollsmatchen mellan Tyskland-Grekland; jag kan ju inte påstå att jag är överdrivet engagerad i hur det går, men det är ganska spännande faktiskt...

Morgondagen ska vi ägna åt att röja i Alvas rum och sortera ut de tusentals leksaker som hon ändå aldrig leker med, och på söndag åker vi iväg till Ikea och kollar efter en stol till hennes skrivbord. Och en skrivbordslampa...


Inga kommentarer: