lördag 9 juni 2012

Målaren Alva

Förut tog jag och Noel en "liten" powernap på 3 timmar (!), så lillgubben är urpigg här nu ikväll... Och Alva är sockerspeedad till tusen och springer omkring näck här hemma!
Galenskap...

Snart är det dags för kvällens andra fotbollsmatch; mellan Tyskland-Portugal. Jag har spikat förstnämnda och hoppas ännu mer på vinst nu efter att det sket sig i förra matchen (jag hade tippat en solklar vinst för Holland, men Danmark gick och vann med 1-0)...

Mina andra andelsspel gick inget vidare - jag hade fem rätt på V75 (dock ingen utdelning) och även fast Stryktipset inte är klart än så kan jag få som mest 7 rätt på det - värdelöst!

Förut ändrade sig Alva angående färgen på sängen och skrivbordet, så det blev rosa istället ;-)
Vi hade tur och hittade ett litet skrivbord för 75:- på Gengåvan förut, så nu ska vi bara hitta en stol också. Och en skrivbordslampa. Och en matta...

Själv så är jag sugen på att köpa en ny cykel ;-)

Imorgon funderar jag på om vi ska åka ut till stadsbondgården som ligger mot Varola, och sen måste vi ju hinna med att träffa brorsan med familj också!

Nu ska jag avnjuta min goda mintchokladmousse med grädde ;-)

Inga kommentarer: