onsdag 13 juni 2012

Frukost

Jippie, vikten är oförändrad (71,6 kg) trots att mensen satte igång idag samt att jag har levt på typ chokladmousse och vispad grädde hela veckan... Jag trodde att jag hade gått upp minst 2 kg!

Och på tal om något helt annat så drömde jag en fruktansvärd mardröm inatt :-(
Jag drömde att min fina bror Jimmy gick till vårdcentralen p g a magont, fick reda på att han hade cancer och dog två dagar senare... Hemskt!

Jag tror att drömmen till stor del berodde på att jag läste en artikel i en gammal Amelia igår om en kvinna som fick cancer (men överlevde) samt att jag läste ett inlägg på brorsans FB precis innan jag lade mig...

Usch, vad det är hemskt att drömma mardrömmar!!!

Snart är det dags att ge sig iväg till jobb och dagis.
Idag jobbar jag kl 10-17.15, sen kommer M och ungarna till Ica Maxi och hämtar mig så att vi kan handla lite och efter det så är det avslutning på Proppen.

I år är avslutningen i Arenan, och avslutningstiden går som vanligt efter första bokstaven i efternamnet; mellan A-K har avslutning kl 19.00 och L-Ö har avslutning kl 18.00 (hmmm, jag undrar varför de har ändrat om ordningen och börjar med de som kommer sist i alfabetet; det är säkert någon inflytelserik pappa som har sin son/dotter i sista gruppen egentligen, men som inte vill missa fotbollen ;-)

Och på tal om fotbollen så blir nog matchen mellan Holland-Tyskland riktigt spännande ikväll! Och det ska bli riktigt kul att se vilka som vinner av Danmark-Portugal... De förstnämnda verkar ju farliga eftersom de skrällde och vann över Holland, men jag hejar på Portugal!
På mitt EM-tips så har jag helgarderat första matchen och tippat X2 på Danmark-Portugal, men oavsett hur det går så är det kört (om jag får in resterande matcher så får jag ändå bara 9 rätt)...

Jag och M ska tippa ett eget EM-tips nu andra omgången; spelstopp imorgon kl 20.44

Inga kommentarer: