lördag 16 juni 2012

Sagoläsning

Efter ett tag blev ungarna både trötta och gosiga på kalaset, så då ägnade vi oss åt att läsa sagor ett tag; här läser jag "Max napp" för Noel ;-)
Det är inte direkt ofta han sitter still i knät i många sekunder, så man får passa på...

Maten på kalaset var jättegod och tårtan (som för övrigt var från Maxi-bageriet ;-) var ljuvlig!!! Jag har inte ens dåligt samvete för att jag åt två bitar... Marsipanen riktigt smälte i munnen och sen var det ett tjockt lager med len vaniljkräm i mitten... Mums!

Men man märker ju direkt vilket spratt hjärnan spelar med en! Nu ikväll så har tankarna gått så här: "Vad är jag sugen på? Smågodis? Chips? Det är ju lika bra att jag passar på att äta sånt idag när jag ändå redan har brutit ketosen... Men kom igen nu Åse, är du verkligen inte sugen på någonting? Marabou apelsinkrokant? Chips och dipp? En Delicatoboll? Smågodis från Sigges?"

Och svar NEJ - jag var verkligen inte sugen på någonting av det ovannämnda... Det är nästan så att jag undrar vad det är för fel på mig som inte gjorde slag i saken och åkte och köpte en påse godis just för sakens skull... Helt sjukt!
Istället så blev det en stor tallrik jordgubbar med vispad grädde, och snart ska jag göra iordning en god kopp apelsinte!

Noel sov lite senare på eftermiddagen än vad han brukar göra idag, så han är superpigg här hemma och sitter i duschen för tillfället. M kollar på fotboll och Alva är hos sin farmor ;-)

Imorgon jobbar jag kl 12-18...

Inga kommentarer: