lördag 23 juni 2012

Åh, vilken nostalgi...

Jag hittade den här bilden på Noel och "farsan" precis och shit, vad tiden går fort! Jag har redan glömt bort hur det var att ha en bäbis typ...

Idag har jag gått runt i nattlinnet hela dagen; jag har fortfarande inte bytt om ;-)
Vi har rensat och städat i Alvas rum sedan vi gick upp kl 08.00 imorse, så det har liksom inte varit någon ide att fixa iordning sig... Någon mat orkade vi inte göra heller, så M åkte iväg och köpte varsin pizza från Maxim åt oss förut!

Hjälp, vad prylar våran tjej har!!!
Men nu har vi kastat två sopsäckar med skräp och lagt undan 1 1/2 säck med prylar som vi ska sälja/ge bort, plus en dockvagn, dockgunga, en rosa lära-gå-vagn (Micki), ett Pippi-hus, ett Pippi-skepp (båda med figurerna till), Fisher Price-leksaker, dockor, dockskåp m m...
Det värker i ryggen efter den här dagen kan jag tala om!

Men nu börjar det bli fint därnere, och för tillfället håller M på och skruvar ihop Alvas nymålade säng och skrivbord...
Imorgon åker vi som sagt till Ikea och kompletterar möblemanget lite - det ska bli skönt att komma ut en sväng efter att ha varit inomhus hela dagen idag...

Imorse slängde jag ihop en Silviakaka i samma veva som jag bakade sconesen, så den ska vi avnjuta tillsammans med lite te om en stund. Egentligen så borde jag ju åka ner med en bit till brorsan också eftersom det är hans favoritkaka, men jag är som sagt osminkad och oklädd så jag håller mig inne ikväll...

Inga kommentarer: