lördag 9 juni 2012

Ny tidning

Eller ja, nu är den ju inte så ny längre för nästa nummer (nr 2) kommer ut på onsdag, men jag har i alla fall gått in och bokat en prenumeration på fyra nummer för 98 kronor ;-)
Och imorgon så får det nog bli en sväng till Ica Maxi igen för att se om det första numret finns kvar att köpa; man vill ju ha en komplett samling...

Även om jag mår dåligt just ikväll för att jag har ätit för mycket grädde idag, så känner jag att jag mår så fruktansvärt mycket bättre av att skippa kolhydraterna i kosten! Jag klarar nog av att äta lite bröd och ris och så egentligen, men sockret är ett big no-no alltså; det får mig att må så himla dåligt! Och det orsakar även min migrän, dessutom :-(

Men hur bra man än mår av att äta LCHF och trots alla underbara LCHF-bloggar som finns, så kan jag inte låta bli att undra om det verkligen är så himla bra för kroppen att äta så här!?!
En fet omelett med bacon och ost - det känns ju verkligen som att blodådrorna proppas igen efter en sådan lunch...

Ja ja, nu får det vara slutgrubblat på sånt för ikväll - godnatt!

Inga kommentarer: