söndag 30 oktober 2011

Mys med tända ljus

Åh, den allra största fördelen med hösten är ju att man får tända hur mycket ljus som helst... Bara nu ikväll har jag 20 tända ljus här i vardagsrummet, och det är sååå mysigt!
M är hos en kompis och kollar på fight, Alva målar i sin nya Hello Kitty-målarbok (tack, morbror Glenn!) och Noel ligger här bredvid mig i soffan (nybadad och mätt efter en flaska välling) och leker lite.

Själv så sitter jag här och mår illa och bannar mig själv... Jag vaknade på hyfsat humör imorse men kom upp till världens bombnedslag i huset - kläder och prylar och disk och leksaker överallt, och jag bara kände hur humöret dalade... Och när jag hade betalat in räkningarna så var humöret i botten!
Det är ju bara att inse att vi tog oss vatten över huvudet när vi tackade ja till det här svindyra boendet - vi har inte ett öre över när allt är betalt :-(
Och för min egen del känns det dubbelt så knäppt att lägga ALLA ens pengar på ett boende som man inte ens trivs i... Usch och fy, jag vill bara flytta härifrån!

Som tur var så kom brorsan och räddade mig genom att ta med mig till Ica Maxi en sväng - det var jätteskönt att få komma hemifrån och dessutom spy ur sig lite galla över livets jävlighet!

När vi kom därifrån gick jag och Noel och la oss och vilade i typ 3 1/2 timme, och när jag vaknade var jag lika nere och deppig som innan...sååå jag bestämde mig för att åka och handla lite godis som tröst! Det blev visst 1/2 kg lösgodis som jag tryckte i mig på typ en timma istället för att äta middag... Därav illamåendet!

Igår morse visade vågen på ynka 70 kg, men efter kolhydratsfrossandet på bröllopet igår ökade den till 71,1 kg idag, och imorgon vågar jag inte ens gissa vad den kommer upp i :-(

Åh, det glömde jag ju att berätta - M har varit jättegullig idag och plockat undan här hemma, dammsugit, svabbat golv, lagat mat, plockat ur diskmaskinen m m... I love him!

Ps: den otroligt vackra ljusbrickan på bilden fick jag av Hilda i inflyttningspresent och den vackra rosbuketten fick jag med mig hem efter bröllopet igår (det är alltså INTE brudbuketten, utan blommorna stod på borden i samlingslokalen)...

Inga kommentarer: