söndag 16 oktober 2011

Ljuvlig kvällsmacka

Jag åt min pones med kokt ägg och kaviar till kvällsmat förut, och det var helt ljuvligt gott! Jag längtar redan till frukosten, liksom ;-)

Alltså, det känns ju helt ofattbart att man kan äta så här gott och ändå gå ner i vikt! M tycker dock att jag ska gå till Vårdcentralen och kolla upp mina värden, för man äter ju väldigt mycket ägg och fett... Så det kanske jag tar mig i kragen och gör någon dag ;-)

På tal om vård/sjukhus m m så ska Noel på sin 8-månaderskontroll på torsdag och Alva ska göra sitt pricktest nästa måndag - tur att man är mammaledig så att man hinner med alla besök som måste göras...
Och på tal om mammaledighet, så tar mina dagar slut den 17 januari :-(
När jag var hemma med Alva så längtade jag tillbaka till jobbet jättetidigt och började att jobba lite smått när hon var ca 7 månader, men den här gången njuter jag verkligen av att vara hemma! Dessutom är det inte så jättelockande att gå tillbaka till att jobba kvällar och helger nu när man har två underbara barn som man vill spendera tid med - varför kan det inte finnas ett 9-17-pass till mig måndag-fredag på min arbetsplats!?!

Inga kommentarer: