torsdag 20 oktober 2011

Frukt - bra eller dåligt?

Förut så mumsade jag i mig något som jag inte har ätit på flera veckor - en banan! Och det var jättegott... Dock så är frukt något jag inte saknar sådär jättemycket; det "riktiga" sockret är det värre med, däremot :-(

Tidigare idag så berättade jag för en arbetskamrat att jag hade tänkt testa att baka Kärleksmums à la LCHF och använda mig av sötningsmedel, och då bad han mig att kolla på innehållsförteckningen efter hur mycket kolhydrater det innehåller - hjälp!!!!
Canderel Strö innehåller 97,5 g kolhydrater/100 gram...
Jag lade ner tanken på de kakorna ganska snabbt! Och OM jag bestämmer mig för att baka dem någon gång i framtiden så får jag nog se till att beställa hem lite Stevia först...

Nu ska jag nog käka något (det blev bara två stekta ägg och ett halvt paket bacon till lunch vid 12-tiden) och om en timma ungefär så är det dags för Alvas kör på Frälsningsarmén.

1 kommentar:

Evvvelyn sa...

jag använder sukrin :D Kroppen tar inte upp det. Jag har pratat med en lchf-kostrådgivare och hon rekommenderade sukrin.