söndag 23 oktober 2011

Änglamakerskan

Herregud, jag tänkte ställa mig i kö på Stadsbiblioteket för att få låna den här boken, och det var 15 stycken (!) före mig... Jag får hoppas att jag vinner den istället, för jag är med och tävlar om den i en tävling som fanns med i någon veckotidning, tror jag!

Keplers tredje roman/deckare (som jag skrev om häromdagen) hann jag dock ställa mig i kö hyfsat tidigt på; där var det bara tre stycken före mig ;-)

Men just nu har jag precis börjat läsa i en bok som verkar riktigt rolig - "Kassörer till kassan - betraktelser från löpande matbandet". Författaren har jobbat inom två stora livsmedelskedjor i fyra år, och beskriver jobbet som snabbköpskassörska... Man kommer nog att känna igen sig i mycket ;-)

1 kommentar:

Anette sa...

Jag har den boken Åse..Så säg till om du vill läsa den..