tisdag 18 oktober 2011

I valet och kvalet

Häromdagen fick jag information om "Chartis Kvinnlig Cancerförsäkring", och jag tycker att erbjudandet är både lockande och skrämmande...
Jag som kvinna i 35-årsåldern erbjuds alltså att teckna en försäkring för 79:-/månad, och OM jag skulle drabbas av bröstcancer eller underlivscancer så får jag en engångssumma på 100.000 kronor samt 5.000 kr/månad utbetalat under ett helt år.

Jag har inte lusläst villkoren och vet inget om uppsägningstid och vad som gäller om cancer redan finns i släkten m m, men samtidigt som jag tycker att det vore vettigt att teckna en sån här försäkring så känns det som att skriva på sin egen dödsdom ungefär - som att man får cancern bara för att man uppmärksammar den...
Kanske ett dumt tankesätt, men jag är allt lite skrockfull! Förut sprang det t ex en svart katt över gatan, och jag fick genast en obehagskänsla och spottade tre gånger över vänster axel ;-)

Hur resonerar ni!?!

Inga kommentarer: