fredag 21 oktober 2011

Kladdkakemuffins à la LCHF

Jag testade att slänga ihop muffinsen som jag berättade om igår också, och de blev jättegoda! (Självklart, ALLT med choklad är ju gott!)...

Jag började med att vispa 2 ägg så pösigt jag bara kunde med elvispen. Sedan tillsatte jag 3/4 dl grädde och 1 krm vaniljsocker (egentligen så skulle det vara 1/2 krm äkta vaniljpulver, men det hade jag inget hemma)...
Sedan smälte jag 100 g smör och la i 100 g mörk choklad med mintsmak, och rörde runt tills chokladen var helt smält. Efter det så hällde jag i chokladblandningen i äggsmeten, och rörde runt.
Sedan fördelade jag smeten i 12 aluminiumformar som jag hade ställt i en muffinsplåt, och gräddade i ugnen i 175 grader i ca 10 minuter.

Serverades med grädde och färska hallon ;-)

Inga kommentarer: