lördag 15 september 2012

Klätterapan Alva

Nu ikväll så har jag och M kollat på X Factor - inget vidare program, tyvärr. Det är ju precis som Idol... Nej, jag har nog blivit för gammal för den sortens program!

Annars så har dagen varit bra!
Efter middagsbjudningen så åkte jag och Alva iväg till hennes simskola medan M, hans mamma och Noel tog en promenad bort till lekplatsen. Efter simningen så hämtade vi upp M och Noel och åkte till Ica Maxi och handlade lite lördagsgott, och sen så åkte vi hem och bara mös...

Nu har jag precis bäddat ner mig; magen är helt svullen efter allt socker idag... :-(
På måndag tänkte jag försöka att ta mig iväg till Viktväktarna - även om jag inte har råd att gå dit och väga mig varje vecka, så vill jag ha årets upplaga av Points-guiden (där de samlar ihop typ alla livsmedel och anger deras points-värde), samt en points-kalkylator. Med de redskapen klarar man sig faktiskt väldigt bra på egen hand!

Det känns faktiskt inte så jobbigt att börja räkna igen (inte just nu i alla fall); jag är mest glad över att slippa ägg- och kokossmak på allt man äter...
Jag ska verkligen försöka att dra ner på kolhydraterna och äta socker MAX 1 dag/vecka (inom points-gränsen såklart)!

I veckan så ska jag ju få mitt personliga träningsschema från gymmet också, och det känns jättebra! Min ambition är att ta mig till gymmet minst två gånger i veckan, men gärna mer...

Hmmmm, jag måste ju sätta upp ett viktmål också... -6 kg innan julafton kanske!?!

Inga kommentarer: