onsdag 12 september 2012

Jag har bestämt mig!!!

Förut när vi satt vid matbordet och skulle äta kvällsmat så bestämde jag mig: NO MORE LCHF!!!
Insikten bara slog ner som från en klar himmel, och det känns så himla bra; grundtanken bakom LCHF håller jag med om till 100%, men jag är så sjukt less på pizzadeg som smakar ägg eller kokos, och på den beska smaken av fiberhusk och pofiber...

Nej, nu blir det antingen Viktväktarna eller kaloriberäkning med hjälp av ShapeUp! Trist att räkna och mäta och väga, men jag måste följa någon specifik utstakad plan för annars så överäter jag...

Precis som M påpekade förut så handlar ju min ätstörning om att jag tycker så jävla synd om mig själv och använder maten som en tröst! Och sen så har jag ju min störda sida som går ut på att om jag råkar äta typ ett chips en dag så fortsätter jag och trycker i mig skräpmat resten av kvällen...

Alltså, jag känner ju väl till mina svaga sidor och vet vad jag måste jobba med! Men jag tror att min träning kommer att hjälpa mig på traven; om man är duktig och tränar så vill man ju inte förstöra resultaten genom att äta dåligt!
Jag är fortfarande jäkligt motiverad till att gå ner i vikt, men inte med LCHF...

1 kommentar:

Elna i Skåne sa...

Hej där!
Jag har kört Naturdiets och Viktväktarnas smoothies och chokladbars och lite frukt i 4 veckor nu, lite knäckebröd till frukost dock... Sen fredag kväll till söndag kväll är det vanlig mat i måttliga mängder. -2 kg hittills. Dessutom är smoothiesarna (heter det så???) och chokladbarsen goda! Försökte viktväktarna ett tag men det var bökigt att förbereda allt (och då var jag med i vv för 6 år sen och gick ner 16 kg...). Använder shapeup för att räkna kalorierna jag stoppar i mig! PS, tack vare att jag käkar chokladbars varje dag har jag inget godissug på helgen!!! Bara ett tips från mig. Lycka till Åse!