fredag 21 september 2012

Fredagsmys

Idag slutar jag på 30,5 points och med tanke på att jag tjänade in 1 app i måndags, 9 app i onsdags och 1 app idag (app: aktivitetspropoints) så känns det helt ok! Jag har alltså 6 app kvar att utnyttja den här veckan (jag använde ju 4,5 idag och 0,5 i måndags) samt 49 bpp (bonuspropoints) = 55 propoints, utöver mina dagliga 26 pp...

Imorgon så öppnar det en ny pizzeria här i området så då ryker det nog några propoints till ;-)
Men å andra sidan så ska jag ju till gymmet imorgon och köra igenom mitt nya 45-minuters träningsprogram, så då får jag ju ytterligare några aktivitetspropoints...

Tidigare idag när jag satt i kassan och var hungrig så övervägde jag att börja med LCHF igen bara för att slippa gå med hungerskänslor, men efter att ha mumsat i mig min lilla påse med smågodis nu ikväll så känns VV som rätt val igen!
Vad vore livet utan godis!??
En påse med 100 gram godis utan choklad "kostar" 9 pp...

Så här har min dag sett ut:

Frukost: en Lingongrova med 1 tsk Bregott, 2 msk minikeso och 2 skivor rökt skinka. En kopp te (5,5pp)
Mellanmål: 1 banan
Lunch: en VV färdigrätt - pannbiff med potatisgratäng (9pp)
Mellanmål: ett äpple, 2 Finncrisp med 2 tsk Lätta och 4 skivor skinka. En kopp te (3pp)
Kvällsmat: 2 dl lättfil och 1 dl Special-K, en skivad banan (4pp)
Övrigt: 100 gram smågodis (9pp)

Inga kommentarer: