torsdag 20 september 2012

Huuuungrig

Nu ikväll så är jag döhungrig!
Självklart så är det en jobbig känsla, men samtidigt så känner man ju hur det tar på fettet... Och man förbättrar väl inte situationen direkt genom att kolla på Kockarnas kamp, Hela Sverige bakar och Masterchef USA - jag har glott på mat och desserter hela kvällen ;-)

Idag har jag ätit "fel", för annars så hade jag ju inte varit hungrig nu... Jag tror att det började när jag tog rökt medvurst istället för skinka till mellanmålet; det innehåller ju mycket mer propoints än jag hade tänkt mig :-(
Och ikväll så gjorde vi iordning en potatisgratäng, och den kunde jag ju bara äta pyttelite av...

Nåja, min dag har sett ut så här:

Frukost: en Lingongrova med 1 tsk Bregott, 2 msk minikeso, två skivor skinka och gurka. En kopp te (5,5pp)
Lunch: ris och korvstroganoff (9pp)
Mellanmål: 2 Finncrisp med 2 tsk Lätta, 3 skivor rökt medvurst, 1 banan. En kopp te (6pp)
Mellanmål: en persika
Middag: 1 dl potatisgratäng, 1 stekt sojakorv, sallad med vattenmelon (5,5pp)

Snart så är det dags att krypa ner i sängen - imorgon så lämnar jag Alva på skolan klockan halv nio, åker och tränar på gymmet, lämnar Noel på dagis strax efter klockan tio och jobbar kl 10.45-19.15 i självscanningen.

Inga kommentarer: