onsdag 26 september 2012

Bläääää

Usch, nu sitter man här och känner sig fet och pizzamätt... Men jag ångrar faktiskt ingenting, utan det var ett medvetet val jag gjorde och jag var ju sjuuukt sugen på just pizza idag! Däremot så är jag besviken på pizzerian vi beställde ifrån - nyöppnade Ekebackens pizzeria; pizzorna smakade typ ingenting :-(

Jag bestämde mig för att testa nåt som jag aldrig hade ätit innan, och beställde en Ziko med tomat, ost, färska champinjoner, räkor, fläskfilé och bearnaisesås, men den smakade som sagt ingenting!
M beställde en pizza med tomat, ost, ananas, banan, curry och jordnötter, men hans smakade inte heller någonting. Han beställde kebabsås till också, och den smakade typ gurkmajonäs...

Nej, det blir tyvärr inga fler pizzor därifrån! Jag tycker fortfarande att Prima har de godaste pizzorna i stan!

I övrigt så har jag varit jättesuktig under dagen! Jag började med en frukost bestående av 2 dl Yoggi mini och en banan (2pp), och sen följde en promenad på 25 minuter i rask takt till jobbet. På första rasten åt jag ett Maxibräck med Lätta, rökt skinka och gurka (5pp) och till lunchen så åt jag en VV-risotto med lax (7pp) och sju salta skumgodisar (4,5pp). Efter jobbet så tryckte jag i mig en banan, och sen var det ju som sagt pizzan som hägrade...

Med facit i hand så var det kanske godisarna efter lunchen som triggade igång mitt pizza-sug!?!

Nåja, nu har jag ju ätit den där pizzan som jag så absolut var tvungen att ha, och jag står för mitt handlande... Även om det inte känns helt hundra procent okej...
MEN, ett misstag är inget misstag - imorgon fortsätter jag kampen mot kilona ;-)

Inga kommentarer: