lördag 29 september 2012

Ingen ångest

Nu ikväll så har jag smaskat i mig nästan hela godispåsen, och jag har faktiskt ingen som helst ångest över det! Den var jättegod och jag känner mig tillfredsställd och nöjd ;-)

Förut när jag satt på badhuset och väntade medan Alva hade simskola (hon börjar knäcka koden nu!), så pratade jag en hel del med min förra chefs fru (deras son går i Alvas grupp) - hon pendlar också upp och ner i vikt och har testat typ alla dieter som finns, och just nu så går hon på LCHF. Jag frågade vad hon tyckte var svårast och vad hon oftast trillade dit på, och hon har samma svagheter som mig: bröd och smågodis!

Jag funderar trots allt på att börja med LCHF igen - M blev helt förstörd när jag berättade det för han är absolut inget fan av den dieten, men jag har redan ledsnat på allt mätande och vägande.
Och sen var ju hela tanken med att gå över till VV att jag skulle kunna äta allt, men kroppen mår ju inte bra av kolhydrater! Och utesluter jag kolhydraterna så måste jag ju tillföra mer fett, och då överskrider jag mina propoints... En ond cirkel, med andra ord!

Jag ska överlägga med mig själv imorgon, så får vi se om det blir VV eller LCHF som gäller på måndag!?!

Även om jag har tränat mindre än jag hade velat den här veckan, så har jag tagit mig till gymmet 2 gånger och det var ju mitt mål. Det ultimata vore väl om man kunde ta sig dit tre gånger per vecka och köra typ styrketräning på måndag, kondition på onsdag eller torsdag och styrka på fredag eller lördag, men tiden finns inte riktigt där...

Även om jag velar fram och tillbaka när det gäller VV versus LCHF, så känns det bra att övertygelsen att vilja gå ner i vikt finns kvar där! Jag vill ju inte skita i allt och bara äta skräp, utan jag vill verkligen hitta det som passar mig och samtidigt få igång träningen...

Nu ska jag släcka lampan och sova - imorgon ska vi köra ut bilen till R så att han får laga den (en vajer till motorhuven har gått av, så vi kan inte öppna den) för på tisdag så är det dags för besiktning. Håll tummarna!

Inga kommentarer: