lördag 20 oktober 2012

Världens bästa lillebror!

Ljuuuuuuvlig frukost
























Jag har tre helt underbara småbröder som finns där och som ställer upp i vått och torrt, och idag hyllar jag den äldste av dem lite extra!!!
Imorse vaknade jag upp till ett sms där det stod: "God morgon! Jag har ställt en påse med färskt bröd från Wienerbageriet utanför i Noels vagn."
Först så blev jag lite tveksam och stod i valet och kvalet om jag skulle förstöra mitt flow och äta en macka nu när det går så bra med min diet, men så följde ett sms med informationen att de bruna frallorna var hälsofrallor som innehåller 70% mindre kolhydrater än vanligt bröd...
Sååå även jag har njutit av nybakat bageribröd till frukost, och man kan nog inte få en härligare morgon!

Dessutom så trodde jag ju att Noel skulle sova jättedåligt inatt p g a febern, men han har haft den bästa natten sedan han föddes typ... Han somnade vid 20.30-tiden och vaknade inte för att dricka välling förrän kl 05.50 och sen så sov han vidare fram till kl 08.55 ;-)

Idag stänger jag i Förbutiken och det känns ju lika segt som vanligt ;-(
Om vi inte hade en så hög hyra på huset som vi har så hade jag plockat bort min stängning för länge sedan... Jag kan tycka att det känns okej att jobba söndagar och dagtid på lördagar lite då och då, men att inte komma hem förrän efter kl 22.30 en lördagskväll känns INTE bra! Dessvärre så är det ju just mina stängningar som jag tjänar pengar på...
Och idag blir det extra krångligt eftersom M behöver bilen för att kunna köra runt på ungarna... Jag får alltså GÅ hem efter mitt jobbpass och det känns ju lite halvt olustigt när det är mörkt och kallt (och säkert regnigt)...

M är inte heller direkt förtjust i mitt helgjobb; han har bett mig att byta jobb i flera år nu... Idag ska Alva på kalas mellan kl 14-16 och sen har hon simskola kl 17.15-18, och det är ju M som får fixa med allt det här själv nu när jag jobbar... Dessutom så är det ju mycket fix och trix hemma och till råga på allt så är Noel febrig och gnällig också - det är ingen enkel match att vara förälder alla gånger!

Nu ska jag försöka slita mig från datorn och hoppa in i duschen...

Inga kommentarer: